Clienţii au fost chemaţi la bancă pentru a ridica sumele plătite în contul unor pretenţii nejustificate. După ce a fost amendată pentru aplicarea abuzivă a unui comision, Volksbank a început să înapoieze clienţilor sumele încasate fără temei. Clienţii Volksbank au fost chemaţi să-şi ia banii înapoi pentru aşa-numitul comision de rezervă minimă obligatorie (MRR). Şi asta după ce spre finele anului trecut, instituţia de credit a trimis mii de scrisori celor pe care îi împrumutase, anunţându-i că vor avea de plătit o rată mai mare.
Argumentul invocat în primă instanţă a fost acela că Banca Naţională a României nu şi-a modificat politica monetară, motiv pentru care Volksbank va prelungi perioada de aplicare a comisionului MRR.
Amendă de 30.000 de lei
În această situaţie s-a aflat şi George Mihai din Bucureşti, client al băncii. Revoltat că va trebui să plătească o rată mai mare cu 60 de euro în fiecare lună, bucureşteanul a depus o plângere la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
Nu a fost singurul! Zilele trecute, angajaţii băncii l-au sunat pentru a-l chema să ridice suma de 180 de euro, adică valoarea comisionului MRR plătită în lunile ianuarie, februarie şi martie.
Contactaţi de ziarul ‘’Adevărul’’, reprezentanţii ANPC ne-au declarat că, în cazul contractelor de creditare supuse spre analiză de către consumatori, s-a constatat faptul că Volksbank a prelungit fără temei legal perioada de aplicare a comisionului de rezervă minimă obligatorie.
În consecinţă, instituţia de credit a fost sancţionată cu suma de 30.000 de lei, în baza procesului-verbal de constatare a contravenţiei, încheiat pe data de 24 martie.
Transparenţă în sistem
„Sistemul bancar românesc trebuie să se caracterizeze prin transparenţă şi relaţie deplin corectă cu clientu