Principalii publisheri prezenti pe Internet se arata rezervati fata de eficacitatea si viitorul bursei de publicitate online lansata de Tradeville saptamana trecuta. Nici unul dintre managerii chestionati de Wall-Street nu si-a inregistrat site-urile in sistemul TradeAds.
Principiul de functionare a TradeAds presupune ca advertiserii sa liciteze pentru spatiul publicitar ramas neocupat pe site-urile publisherilor. Advertiserii stabilesc un pret maxim pe care sunt dispusi sa-l plateasca pentru fiecare spatiu, iar sistemul TradeAds decide castigatorul lictatiei in functie de pretul oferit. Castigatorul plateste cuantumul ofertei cele mai apropiate de cea castigatoare, plus un prag fix de 0,01 euro per mia de afisari.
Deocamdata, portofoliul de site-uri al Tradeville contine doar proiecte in care este implicat fondul de investitii NCH, gestionat la nivel local de Siminel Andrei – proprietarul casei de brokeraj Tradeville si, implicit, al TradeAds. Valentin Oeru, executive manager TradeAds, sustine ca mai multe site-uri importante din Internetul romanesc se afla in proces de inregistrare la bursa de publicitate online. Cu toate acestea, jucatorii chestionati de Wall-Street se arata sceptici fata de noul proiect.
Intact Interactive, Internet Corp, MediaPro Interactiv si Neogen, jucatori online care si-au internalizat procesul de vanzari de spatiu publicitar, nu vor sa se inscrie la bursa de publicitate online. Dragos Stanca, managing director F5 – divizia de web a grupului Realitatea-Catavencu – nu isi asuma o pozitie concreta, in lipsa unor negocieri cu reprezentantii TradeAds.
“Daca se va dovedi ca genereaza venituri importante, probabil vom incerca, dar nu vom intra de la inceput in bursa pentru ca nu credem in succesul ei”, precizeaza Vlad Popa, sales manager la Internet Corp.
TradeAds poate reprezenta o optiune buna pentru site-urile c