Filmul „Restul e tăcere”, în regia lui Nae Caranfil„ a stârnit în capitala Franţei hohote de râs, aplauze şi întrebări din partea celor peste 200 de spectatori veniţi la deschiderea festivalului filmului românesc ce are loc între 7 şi 14 aprilie la cinematograful Le Nouveau Latina din Paris.
„Veţi vedea filmul unui film de care n-a auzit nimeni, filmat într-o ţară de care n-a auzit nimeni” i-a provocat Nae Caranfil pe spectatorii francezi şi români atraşi de prima proiecţie din cele 15 promise timp de o săptămână de cea de-a treia ediţie a Festivalului Le Paris du cinema roumain. „Sunt importante reacţiile atât de calde ale publicului, mai ales că nu erau cu toţii români. Nae Caranfil a făcut un film foarte bogat în nuanţe, dar ele au ajuns se pare şi la spectatorii francezi din sală, mai puţin familiarizaţi cu realităţile româneşti”, a spus actriţa Anamaria Marinca, preşedinta de onoare a festivalului parizian. Nae Caranfil a mărturisit că „Restul e tăcere” a avut o naştere dificilă şi lungă dar şi-a purtat în buzunar scenariul timp de 20 de ani. „Scenariul l-am scris cu 20 de ani în urmă în timpul regimului Ceauşescu”, a răspuns Nae Caranfil curiozităţii unui spectator francez. „Dar am ştiut de la început că povestea realizării filmului «Independenţa României» de Grigore Ursache, la începutul secolului XX, când cinema-ul nu era încă o artă, ci o ocupaţie ruşinoasă, va fi una despre relaţia dintre realizator şi producător, dintre talent şi bani, chiar dacă nu exersasem încă, pe propria piele, complicaţiile acestei meserii.”
„Pepitele de aur” din Noul Val
Apreciat de critici şi din ce în ce mai premiat la competiţii internaţionale, filmul românesc devine un fenomen care începe să stârnească interesul producătorilor străini, în căutarea „pepitelor de aur” din noul val. „Este uimitor cât de mulţi cineaşti tineri talentaţi există în