Producţia „Cineva trebuie să plece” va permite angajaţilor unei firme să-şi dea afară colegii. Sursa: Hepta
Un nou reality-show american, adaptat la actuala criză economică şi numit sugestiv „Someone’s Gotta Go” („Cineva trebuie să plece”), va permite angajaţilor din firmele cu până la 15-20 de salariaţi, afectate de recesiune, să-i desemneze pe colegii care urmează să fie concediaţi.
Reality-show-ul, produs de compania Endemol, cea care a creat şi celebra serie televizată „Big Brother”, se va concentra, într-un singur episod, pe activitatea dintr-o companie cu probleme, unde con ducerea deja a hotărât să facă con cedieri în rândul salariaţilor din cauza recesiunii globale.
În fiecare caz, directorul companiei sau proprietarul ei îi va aduna pe toţi angajaţii într-o şedinţă, în care îi va anunţa că unii dintre ei vor trebui să fie concediaţi. Ciudăţenia vine din faptul că nu şefii vor desemna oamenii puşi pe liber, ci chiar angajaţii. Astfel, salariaţilor li se va da libertatea de a alege cine va primi o mărire sau o micşorare de salariu sau cine va fi concediat, în funcţie de salariul pe care cineva îl primeşte, de evaluări sau de performanţele pe care le-a avut în trecut.
De asemenea, angajaţii vor putea să vadă cât de mult muncesc colegii lor şi vor trebui să îşi justifice, printr-o discuţie comună, anumite obiceiuri pe care le au la bi rou. „Va fi un experiment interesant să inversăm rolurile de putere”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei Endemol.
Noul format, lansat după succesul reality-show-ului „Ucenicul”
Reality-show-ul „Cineva trebuie să plece”, care va dura în jur de o oră, va fi transmis, începând din vară, de postul american Fox Television. „Aceste companii trebuie să scape de unii dintre angajaţi, iar hotărârea ar bitrară care, în mod normal, este luată de management