Ecologia şi soluţiile alternative fac parte deja din temele producătorilor de automobile. Imaginaţia designerilor trebuie să facă faţă noilor provocări, indiferent că este vorba de modele aflate deja în producţie - care trebuie restilizate - sau de exemplare unice, create doar ca simple exerciţii de stil sau ca accesorii pentru prezentările de modă. Dintre sute de concepte, doar câteva apar în cele din urmă pe piaţă şi apoi pe străzi. Chiar dacă este vorba despre mărci şi modele aflate în producţie şi care urmează să fie adaptate cerinţelor viitorului, trăsăturile noilor maşini de serie nu vor păstra decât o mică parte din aspectul conceptelor actuale.
Chanel Fiona
Ce au în comun automobilele cu parfumurile? La prima vedere nimic, însă o maşină cu o caroserie unică poate pune în valoare o marcă celebră de parfumuri.
Deşi tinerii creatori preferă de cele mai multe ori să-şi folosească talentul pentru a da naştere unor concepte care să fie prezentate la marile expoziţii automobilistice, Jin Young Jo, un talentat desenator sud-coreean, a preferat să deseneze pentru Chanel.
Tânărul designer a câştigat concursul de lucrări de licenţă al Universităţii Hongik din Seul. Creaţia sa, inspirată de curentul art-deco, dar şi de arhitectura modernă, a fost dedicată celebrei mărci franceze. Deşi e doar un proiect, modelul în tonuri de gri şi alb este un coupe GT 2+2 de lux.
EDAG
„Light Car - Open Source”, prezentat recent de firma EDAG, are o caroserie alcătuită din fibră bazaltică, reciclabilă în proporţie de 100%
EDAG este o firmă germană de design şi inginerie care a creat un concept denumit „Light Car - Open Source”, prezentat recent la Salonul Auto de la Geneva. Caroseria maşinii e realizată din fibră bazaltică. Materialul compozit, furnizat de compania ASA.TEC., reprezintă