Versiunea 1.4 I-shift (transmisie automată) a celui mai mic model din portofoliul constructorului japonez, pe care am testat-o recent, impresionează prin oferta de spaţiu şi consumul redus, dar dezamăgeşte din cauza preţului pipărat şi a unei cutii de viteze îndărătnice. Sursa: HondaSursa: HondaSursa: HondaSursa: HondaSursa: HondaSursa: HondaSursa: HondaSursa: Honda
1 /. Se pare că Honda, constructorul supranumit ”BMW-ul asiatic”, e pe cale să renunţe complet la orice ambiţie sportivă. Cel puţin în ceea ce priveşte ramura automobilistă a business-ului său.
Roadsterul sportiv S2000 urmează a fi scos din producţie. Niciun model similar nu-i va lua locul. Planurile de lansare a unui super coupe de 500 de cai-putere, ca şi cele privind dezvoltarea unui motor V8 destinat sedanurilor de mari dimensiuni au fost abandonate.
În fine, nu trebuie trecut cu vederea faptul că Honda ”a obţinut” de două ori mai multe victorii în Formula 1 de când s-a retras. Este vorba, desigur, de actualul team Brown GP, încropit înaintea debutului de sezon 2009, pe scheletul echipei Honda F1, după retragerea constructorul japonez din Marele Circ.
Între timp, Honda a lansat un concurent serios pentru modelul hibrid de referinţă Toyota Prius. Insight (acesta este numele noului venit) nu aduce nimic revoluţionar în ceea ce priveşte sinergia motor termic-unitate electrică, dar mizează pe un preţ sensibil mai mic (câteva mii de euro, pe pieţele unde a fost lansat) decât al rivalului de la Toyota.
Utilitate înainte de toate
Cu aceeaşi atenţie pentru protejarea resurselor, a mediului şi a buzunarului clienţilor a fost concepută şi a doua generaţie a modelului de clasă mică Honda Jazz. În acest caz particular, Honda a renunţat la orice pretenţie de sportivitate de la bun început - în urmă cu şapte ani. Utilitatea a fost (şi a rămas) litera de