Vanzarile de camere foto vor continua sa creasca in acest an, inclusiv pe segmentul aparatelor profesionale (D-SLR), spun oficialii distribuitorului Skin.
Dotarea romanilor cu camere foto se afla cu mult sub cea a utilizatorilor din tarile occidentale, astfel incat piata locala de profil are inca resurse de crestere si pe segmentul aparatelor mai ieftine (compacte), cat si pe cel al aparatelor foto profesionale (Digital Single Lens Reflex - D-SLR), estimeaza oficialii distribuitorului Skin, importatorul oficial al produselor Nikon in Romania.
"In Romania vanzarile de aparate foto sunt in crestere si pe segmentul compactelor, si pe cel D-SLR, in timp ce in Europa de Vest doar segmentul D-SLR mai creste. In Romania sunt inca utilizatori care isi cumpara prima camera foto digitala", spune Radu Niculescu, brand manager Nikon in cadrul Skin. El estimeaza ca intr-un an de zile in Romania se vand cateva zeci de mii de aparate foto D-SLR, aproximativ 50.000, in timp ce piata totala de camere foto ajunge la cel mult 300.000 de unitati.
Radu Niculescu sustine ca datele preliminare arata ca Nikon are o cota de 50% pe piata D-SLR din Romania, iar pe piata compactelor Nikon se plaseaza printre primii cinci jucatori, avand ca obiectiv intrarea in top 3.
Si fotografii de nunti, si agentiile de publicitate
Oficialul Skin se asteapta ca vanzarile de aparate foto D-SLR sa nu scada in acest an, in ciuda crizei. "Ne asteptam la crestere si in acest an, de la mai multe categorii de clienti. Sunt fotografii de nunti, agentiile de publicitate care vor sa detina cele mai noi aparate foto pentru a face fata competitiei. Mai exista si segmentul utilizatorilor care trec de la o camera foto compacta la una D-SLR, pentru ca vor performante mai mari, sau al celor care au avut un D-SLR mai putin performant si acum fac un upgrade", spune Radu Niculescu. @N