Oferta japoneză pentru clasa D s-a consolidat prin apariţia modelului Toyota, care încearcă să se plaseze între „sportivul” Mazda6 şi elegantul Honda Accord. Sursa: ToyotaSursa: ToyotaSursa: ToyotaSursa: ToyotaSursa: ToyotaSursa: ToyotaSursa: Toyota
1 /.
Se întâmplă lucruri interesante cu constructorii auto japonezi. Honda, brandul cu cel mai serios background sportiv, s-a retras din Formula 1. În plus, toate celelalte mutări pe care le-a făcut în ultima vreme vin să arate că performanţa pe care o ţinteşte acum are de-a face cu protecţia mediului, nicidecum cu sprintul de la 0 la 100 km/h. Ceea ce nu trebuie neapărat blamat. Mazda, pe de altă parte, nu a fost înscrisă (în istoria recentă) în nicio competiţie sportivă de top, nu are mai mult de două modele „fierbinţi” (care nu sunt totuşi un etalon pentru segmentele lor), însă comunică obsesiv de câţiva ani: sportivitate, sportivitate, sportivitate.
Ceea ce oferă Mazda, şi asta se vede de la o poştă, este cel mai agresiv design „made in Japan”. De departe. Şi, neîndoielnic, cele mai rafinate, din punct de vedere dinamic, modele populare. Pe toată linia. Toyota, gigantul lumii auto, a ajuns în poziţia dominantă mizând pe o abordare prudentă în ceea ce priveşte alcătuirea portofoliului. Vasta majoritate a modelelor sale nu s-a distins printr-un aspect ieşit din comun, putere nebună, ţinută de drum sportivă, ci, „doar” printr-o fiabilitate de nezdruncinat.
Totuşi, spre lauda sa, Toyota a rezistat uriaşei tentaţii de a se retrage anul acesta din Formula 1 şi de a face, astfel, o ecomomie de câteva sute de milioane de euro - o cifră deloc de neglijat nici în condiţii economice normale. Un alt lucru pe care nu l-a făcut Toyota a fost acela de „a mulge”, fie şi cu parcimonie, imaginea de competitor în F1. Sigur, rezultatele obţinute acolo nu au fost dintre cele mai impresionante, în