Bunurile de consum pentru care pretul este cel mai important in cazul consumatorilor romani sunt fructele, legumele, laptele proaspat, ouale si produsele lactate, potrivit unui sondaj realizat de firma de cercetare Mednet. Astfel, pe o scara de la 1 la 5, interesul acordat pretului a fost de 4,51 in privinta fructelor si de 4,5 in cazul legumelor. La categoria bunurilor nealimentare, cel mai mare punctaj a fost obtinut de electrocasnice (4,38). Raioanele de alimente unde romanii acorda mai multa importanta pretului sunt cele de legume/fructe si peste proaspat, in timp ce pe segmentul produselor nealimentare pretul este mai important in cazul articolelor de la departamentele de electrice/electrocasnice, IT/ papetarie sau de imbracaminte si incaltaminte. Comportamentul consumatorilor in privinta preturilor difera in functie de venitul cumparatorului. "Pe masura ce creste venitul celor intervievati, scade interesul pentru pretul bunurilor de larg consum, cum ar fi alimentele sau produsele de curatat. In cazul celor cu venituri mai mari, atentia este indreptata spre pretul electrocasnicelor, al echipamentelor audio-video sau al produselor textile", a declarat ieri, intr-o conferinta de presa, Lacramioara Laura Voinea, managing partner Mednet. In functie de repartizarea pe sexe, femeile sunt mai atente in privinta preturilor produselor alimentare, cele de infrumusetare sau igiena corporala, in timp ce barbatii sunt mai atenti la tarifele electrocasnicelor, sistemelor informatice si softurilor. Studiul, la care au participat 800 de respondenti, a fost realizat in iulie 2008, in mediul urban, in orasele cu peste 100.000 de locuitori, prin interviuri telefonice.
Bunurile de consum pentru care pretul este cel mai important in cazul consumatorilor romani sunt fructele, legumele, laptele proaspat, ouale si produsele lactate, potrivit unui sondaj realizat de fi