Sezonul 2009 al Class 1 World Powerboat Championship se pregăteşte pentru debut. Prima reunire din acest an este programată la sfîrşitul acestei săptămîni la Doha, unde va avea loc Marele Premiu al Qatarului. Va fi a 11-a cursă găzduită de capitala qatareză în decursul a opt ani de prezenţă în Class One. Înaintea sezonului echipele şi-a stabilit obiectivele, fiecare visînd să dea lovitura în 2009.
Victory visează la Grand Slam, Qatar şi-a propus să cucerească primul titlul mondial, rivalele celor două vor măcar o părticică din succes, ceea ce face greu de pronosticat ce se va întîmpla în acest sezon. Zece ambarcaţiuni se vor alinia la startul cursei de sîmbătă, care se va desfăşura pe distanţa a 21-a de tuturi, cu lungime totală de 96,45 de mile marine. Introducerea noilor reguli privind folosirea echipamentului electronic, a limitării numărului de elice care pot fi înlocuit pe parcusul unei curse, noile echipe şi numele noi apărute în componenţa echipajelor pot da peste cap toate calculele hîrtiei pentru cursa din Qatar.
Campioana mondială en-titre, şi în acelaşi timp deţinătoarea titlului în Orientul Mijlociu şi a titlului Edox Pole Position, echipa Victory, este marea favorită pentru acest sezon. Teamul din Dubai, încearcă să-şi păstreze coroană cucerită anul trecut şi să debuteze cu o victorie în Qatar, bifînd astfel al patrulea succes din istorie la Doha, dar marele vis este obţinerea celor patru titluri, performanţă reuşită o singură dată în întreaga desfăşurare a Class One, de către Spirit of Norway, în 2003.
Obiectivul lui Victory a fost catalogat chiar de managerul echipei, Gianfranco Venturelli, drept o misiune imposibilă. Campionul mondial de anul trecut, Nadir Bin Hendi, va face cuplu în noua ambarcaţiune, denumită Fazza 3, cu fostul campion mondial şi european din 2007, Arif Al Zafeen, cei doi propunîndu-şi să rep