Dacă indienii stau la coadă pentru un model, în Europa lipsa importatorilor face aproape imposibilă comercializarea celei mai ieftine maşini din lume. Lipsa unei reţele de dealeri şi service reprezintă un impediment major pentru ca producătorul auto indian Tata să aibă succes cu modelul Nano în Europa. Compania a anunţat că a primit aproape 500.000 de formulare de comandă pentru Nano, care au fost trimise în 30.000 locaţii din India. Constructorul auto a cerut 300 de rupii fiecărui cetăţean care a completat un astfel de formular.
În urma acestei acţiuni, Tata Motors a înregistrat un profit de aproape trei milioane de dolari. Dacă în India aproape totul este posibil, în Europa şansele de reuşită sunt reduse. Lipsa unei reţele de comercializare şi service sunt impedimente majore pentru succesul micului Nano.
“Cine îşi cumpără o maşină se gândeşte automat la service sau la piese de schimb. Pentru maşini Tata nu există aşa ceva în Europa”, consideră Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România.
Vânzare cu tombolă
Acesta mai spune că este greu să intri pe o piaţă ca cea din Europa şi să începi de la zero. “Când intri pe o piaţă auto dezvoltată, important este să găseşti o reţea de dealeri bine pusă la punct.
Dacă o construieşti de la zero, ar trebui să ai volume de vânzări foarte mari pentru a susţine o asemenea investiţie”, susţine Constantin Stroe. Indienii vor onora primele 100.000 comenzi în prima tranşă, iar apoi vor organiza o tombolă pentru a stabili cine va primi un Nano în cadrul celei de-a doua tranşe de comenzi.
Tata Motors şe aşteaptă să primească între 750.000 şi un milion de comenzi pentru modelul de 2.500 de dolari. În urma înregistrării comenzilor pentru Nano, Tata Motors va acumula aproape şase milioane de dolari, fără a produce nic