Deputaţii europeni au stabilit azi drepturile călătorilor din transportul cu autobuzul şi autocarul şi a celor care călătoresc pe mare şi pe căi navigabile interioare, în mod similar cu cele prevăzute în Carta Drepturilor Călătorilor din transportul aerian. Parlamentul European a luat azi în discuţie nivelul compensărilor pentru pasageri în caz de întârziere sau anulare, răspunderea companiilor în caz de deces, îmbunătăţirea modului de tratare a plângerilor şi dreptu
Deputaţii europeni au stabilit azi drepturile călătorilor din transportul cu autobuzul şi autocarul şi a celor care călătoresc pe mare şi pe căi navigabile interioare, în mod similar cu cele prevăzute în Carta Drepturilor Călătorilor din transportul aerian.
Parlamentul European a luat azi în discuţie nivelul compensărilor pentru pasageri în caz de întârziere sau anulare, răspunderea companiilor în caz de deces, îmbunătăţirea modului de tratare a plângerilor şi drepturile călătorilor cu dizabilităţi.
Compensări pentru întârzieri sau anulări ale autobuzelor şi autocarelor
În cazul anulărilor sau pentru călătorii programate de cel puţin 3 ore, în cazul întârzierilor la plecare de peste 2 ore, întreprinderile de transport cu autobuzul şi/sau autocarul sunt obligate să ofere servicii alternative rezonabile cu intervale orare comparabile sau, atunci când acest lucru nu este posibil, să ofere călătorilor informaţii privind alte servicii disponibile.
Pasagerii au dreptul la o compensaţie de 100% a preţului biletului, dacă aceştia nu acceptă alternativele propuse. În cazul în care nu respectă această cerinţă, întreprinderile ar trebui să plătească despăgubiri în valoare de până la 50% din preţul biletului în cazul anulării sau al întârzierilor prelungite.
Întreprinderile de transport cu autobuzul şi/sau autocarul sunt răspunzătoare pentru anulări, suprarezervări şi pentru întâ