Dupa un an in care cifra de afaceri a companiei de consultanta in comunicare BDR Associates Communication Group a scazut cu aproximativ 25%, planurile Catalinei Stan, presedinte si CEO, includ o specializare pronuntata a serviciilor si cat mai multe proiecte in afara tarii, dar si posibilitatea deschiderii unor noi birouri dincolo de granite.
Perioadele de criza financiara ii obliga pe manageri sa-si reevalueze multe segmente de activitate, de la strategia de marketing pana la cea de personal, considera Catalina Stan, presedinte si CEO la BDR Associates Communication Group. Reorganizarea companiei de PR pe care Stan a fondat-o in urma cu 14 ani implica specializarea in domeniul managementului de criza, unul dintre cele mai solicitate servicii in aceasta perioada, alaturi de comunicarea cu presa.
Pe de alta parte, a scazut interesul clientilor pentru servicii precum organizarea de evenimente. BDR Associates a renuntat anul trecut la departamentul specializat pe BTL, axandu-se pe consultanta strategica. Aceasta miscare, impreuna cu amanarea pentru 2009 a programului Superbrands, a dus la o scadere de aproape 25% a cifrei de afaceri, anul trecut. Astfel, daca in 2007 agentia raporta afaceri de aproape 2 milioane de euro, cifra a scazut pana la aproximativ 1,5 milioane euro, in 2008.
Profitul agentiei a ramas insa la nivelul din 2007 (circa 118.000 euro), potrivit Catalinei Stan. “Cred ca in viata unei companii ca a noastra este mult mai relevanta profitabilitatea (decat cifra de afaceri – n. red.). Si mai ales profitabilitatea «after taxes», nu «before taxes». Dupa ce platim toate darile la stat atunci vedem cat de sanatos din punct de vedere financiar a fost anul care a trecut”, spune sefa BDR Associates.
Nivelul de profitabilitate intr-o companie de PR este mentinut prin eficienta si valoarea echipei, spune Catalina Stan. Biroul din Bucures