Restul e tăcere şi Nunta mută – în topul filmelor preferate de români
Cea mai bună evadare pe timp de criză se dovedeşte a fi cultura. Succesul unui program precum „Caravana Filmelor” o dovedeşte: începută ca un program de promovare a filmelor româneşti, organizat de Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc (APFR), cu scopul de a atrage din nou atenţia publicul român către cinema, Caravana a ajuns la jumătatea primei ediţii. A debutat la Suceava, continuându-şi apoi traseul prin Dorohoi, Piatra Neamţ, Bacău, Focşani, Buzău, Ploieşti. Programul iniţiat de Festivalul Internaţional de Film Transilvania (TIFF) a fost apreciat diferit de la un oraş la altul. În unele cazuri, Caravana a fost întâmpinată de cinefilii încântaţi de posibilitatea de a revedea filme la cinema, în regim de festival, în altele, publicul a fost format atât din tineri, care au receptat acest program ca fiind o formă culturală de entertainment, cât şi din adulţi nostalgici după vremurile în care cinematograful era la loc de cinste.
În fiecare oraş în care a poposit Caravana, au fost distribuite chestionare spectatorilor, pentru a monitoriza rezultatele acestei iniţiative a Asociaţiei pentru Promovarea Filmului Românesc. Această metodă de cercetare va fi utilizată pe tot parcursul Caravanei, primele rezultate parţiale urmând să fie anunţate în cadrul celei de-a opta ediţii a TIFF-ului (29 mai – 7 iunie). La finalul primei luni de proiecţii, filmele româneşti conduc în topul preferinţelor publicului, Restul e tăcere, în regia lui Nae Caranfil, şi Nunta mută, în regia lui Horaţiu Mălăele, adunând în cinematografele improvizate un număr considerabil de spectatori. În a doua jumătate a Caravanei, organizatorii pregătesc o surpriză publicului român: avanpremiera filmului Katalin Varga, co-producţia româno-britanico-maghiară, regizată de Peter Strickland şi produsă de T