„Şoseaua de coastă este primul lucru pe care vrem să-l facem", a susţinut primarul Radu Mazăre la şedinţa de Consiliu local de ieri. Asta după ce s-a speriat când a văzut că pe lista de investiţii din acest an nu apar banii alocaţi de Primăria Constanţa pentru realizarea şoselei de coastă.
Studiul de prefezabilitate pentru Riviera Tomis a fost aprobat ieri, în cadrul şedinţei Consiliului Local Municipal, fără ca reprezentanţii partidelor din Consiliul Local să aibă ceva de obiectat. Edilul chiar s-a speriat la momentul în care nu a văzut pe lista fondurilor alocate investiţiilor în acest an banii pentru şoseaua de coastă. Directorul financiar al primăriei, Marcela Frigioiu, l-a liniştit imediat. „Nu am împărţit niciun ban pentru şoseaua de coastă. Aceasta face parte din proiectul în valoare de 92 de milioane de euro, care urmează să fie aprobat printr-o hotărâre de Guvern. Cei 17 miliarde de lei lăsaţi în fondul de rulment sunt pentru investiţii şi se pot folosi doar în caz de urgenţă, pentru acoperirea unor goluri în cazul în care nu există bani suficienţi. După ce apare hotărârea de Guvern, luăm cei 17 miliarde de lei şi îi dăm pentru şoseaua de coastă".
În ceea ce priveşte expunerea de motive, Mazăre susţine că „drumul de coastă ce va fi proiectat va urmări piciorul falezei pe toată lungimea acesteia, între Portul Tomis şi Pescărie. Traseul se încheie la intersecţia cu bulevardul Mamaia, intersecţie ce poate fi amenajată cu sens giratoriu".
În ceea ce priveşte beneficiile pe care şoseaua de coastă le va avea, edilul trece descongestionarea traficului de pe bulevardul Mamaia, crearea unei protecţii a falezei, aflată în prezent în stare avansată de degradare, dar şi punerea în valoare a potenţialului de dezvoltare a zonei respective. Riviera va include o rigolă carosabilă pavată, de 0,9 metri lăţime, patru benzi de circulaţie cu lăţimea unitară de