Deşi mecanicii independenţi au preţurile sub cele din centrele reprezentanţelor, siguranţa pasagerilor ar trebui să primeze. Sursa: Andreea Tănase
Reparaţia unui automobil făcută la un service independent multimarcă poate duce la incidente rutiere şi mai grave, mai ales dacă lucrarea este făcută în grabă. Specialiştii din domeniu le recomandă posesorilor de automobile mai multă prudenţă când vine vorba despre reparaţii care implică piese vitale pentru o maşină. „Reparaţia la un service independent poate fi pusă sub umbra folosirii pieselor de schimb de pe piaţa gri, ceea ce, spre exemplu, pentru elementele de direcţie ale maşinii, chiar plăcuţe de frână, poate duce la o uzură prematură şi, nu de puţine ori, poate pune siguranţa circulaţiei în pericol”, ne-a declarat Virgil Lauric, expert tehnic judiciar.
De asemenea, folosirea altor lichide mai puţin perfomante (hidraulice, ulei, pentru frână, antigel - n.r.) şi nu a celor recomandate de producător, poate avea un efect destul de grav în timp, prin uzarea prematură a garniturilor, chiar a radiatoarelor conductelor, afectând durata de viaţă a maşinii. Totodată, verificările computerizate trebuie făcute cu softurile originale, nu piratate sau copiate, deoarece câteodată nu sunt conforme cu realitatea.
„Priceperea” mecanicilor poate cauza accidente
Pericolul de accident creşte dacă acel service independent nu are acces complet la documentaţia producătorului pentru tipul respectiv de automobil. „Lipsa experienţei şi a trainingurilor specializate poate conduce la o reparaţie incompletă sau incorectă, în special la partea mecanică a automobilului”, ne-a spus Mădălin Roşu, şeful serviciului de management al daunelor la Generali Asigurări.
Specialiştii în asigurări nu recomandă ca reparaţiile, în general, şi mai ales cele care se referă la părţile ce ţin de sigu