După o perioadă în care au fost în topul traficului pentru operatorii de telefonie, tonurile de apel şi wallpaper-urile nu mai sunt la modă, fiind înlocuite în preferinţe de alte oferte de conţinut.
Un alt insucces în portaluri este înregistrat şi de criza economică în sensul în care informaţiile de acest tip nu îi impresionează pe utilizatorii celularelor.
Din clipa în care a izbucnit oficial criza mondială, ştirile economice au dobândit o mai mare atenţie, fie că era vorba de publicaţii tipărite, tv sau internet. Sau cel puţin aşa arătau diverse statistici şi sondaje de profil realizate şi în România.
Iată că există cel puţin un "mediu" de consum în care informaţiile de acest tip nu au reprezentat interes deosebit pentru utilizatori: portalurile operatorilor de telefonie.
"Nu am observat o creştere corelată direct cu apariţia primelor semne de criză economică pe plan local", ne-a declarat Oana Comănescu, Content & Young Segment Manager Orange, care a precizat şi faptul că aproximativ 40% dintre clienţii utilizatori de date mobile sunt vizitatori ai portalului Orange World. De altfel, cele mai accesate secţiuni din Orange World sunt pe de o parte cele cu informaţii de interes general (ştiri, horoscop, vreme, ghid tv, sport) iar pe de altă parte produsele de conţinut pentru mobil (jocuri, posturi tv, melodii, tonuri de aşteptare).
Nu sunt mari diferenţe notabile faţă de situaţia din portalul Vodafone Live! doar că la competiţie mai apare în zona de interes pentru utilizatori şi secţiunea «Comunităţi».
"15 MAGIC"
Când vine vorba de traficul realizat pe portalurile celor mai importanţi operatori mobili, constaţi cu surprindere prezenţa numărului "15" în ambele statistici.
La Orange, această valoare reprezintă creşterea mediei lunare de vizitatori unici ai portalului în 2008 comparativ cu