Modelul cabanelor de vanatoare Romsilva - a caror privatizare se pregateste, sub scuza neprofitabilitatii lor si a bunei intentii a staff-ului Ministerului Agriculturii de a profitabiliza activitatea institutiei - nu este singular in peisajul autohton. Probabil, si cabanele Romsilva (indicate drept vinovate de crearea in bugetul public a unor gauri negre la concurenta cu "Marianele" Pacificului) in mana privatilor vor deveni mine de aur, asa cum si liniile C.F.R. desemnate neprofitabile au devenit obiect de activitate pentru investitori privati.
Raportandu-ne la ultimul eveniment - mitingul de protest anuntat a fi organizat impotriva deciziei Ministerului Transporturilor de a disponibiliza, in perioada imediat urmatoare, 12.000 de angajati de la S.N.C.F.R. , pe motiv de pierderi imense care, din cauza crizei, nu mai pot fi tolerate -,problema nu e cum au ajuns sau cum vor ajunge investitorii privati sa faca bani cu statul ori cu ajutorul lui, nici cum ajung sa fie desemnati castigatori intr-o astfel de afacere oficial declarata ca fiind sinonima cu falimentul. Problema acum e de ce locul lui "nu se poate" e luat cu brio de cel al lui "se poate"?
Subiectul redeschide o problema mai veche, despre care nu se poate spune ca nu a fost analizata de fostele conduceri care s-au perindat in ultimii ani la sefia Ministerului Transporturilor, dar se poate spune ca pentru rezolvarea ei nu s-a luat o masura eficienta. Mai bine zis, nu o masura profitabila pentru stat. Pe fondul pierderilor anuntate s-a decis, insa, concesionarea unor trasee neinteroperabile - declarate neprofitabile de catre S.N.C.F.R. - catre societati private, decizie justificata, in urma cu cativa ani, de Ministerul Transporturilor prin faptul ca valoarea chiriilor pentru circulatie a traseelor inchiriate urma sa acopere "cheltuielile cu impozitele, taxele locale si amortismentele aferente sect