Conducerea companiei canadiene Intelcan Technosystems, cea care a câştigat licitaţia pentru proiectarea, construirea şi operarea viitorului aeroport din Braşov, a reacţionat în urma declaraţiilor ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, potrivit cărora, acest obiectiv nu ar trebui să aibă mai mult de 50 de hectare.
Astfel, Ioan Toma, directorul reprezentanţei în Bucureşti a companiei canadiene, susţine că „în conformitate cu reglementarea Autorităţii Aeronautice Civile Române pentru siguranţa activităţii aeroportuare, perimetrul total al unui aeroport este obligatoriu să includă pe lângă suprafaţa construită efectiv (pistă, platformă, terminale, căi de rulare, platformă avioane, parcare şi altele) şi o zonă de securitate”. Toma a arătat că pentru fiecare metru de înălţime a gardului de împrejmuire a perimetrului aeroportuar este obligatorie extinderea limitelor perimetrale cu 10 metri.
Astfel, pentru un gard înalt de trei metri, limitele perimetrale se vor mări cu 30 de metri pe fiecare latură ceea ce a condus compania la un calcul în urma căruia rezultă că suprafaţa necesară a aeroportului este de 212,2 hectare.
Săptămâna trecută, Berceanu anunţa că „terenul pe care ar trebui să fie acest aeroport, din calculele mele ar trebui sa fie de 52 de hectare”, acuzând autorităţile de la Braşov că încearcă să facă o „inginerie imobiliară” cu terenurile care sunt alocate acestui obiectiv. Guvernul Tăriceanu a alocat, prin ordonanţă, Consiliului Judeţean Braşov circa 200 de hectare de teren, pentru construirea unui aeroport. Ordonanţa a fost aprobată de Senat. În februarie anul acesta însă, plenul Camerei a decis să o retrimită la Comisia pentru Agricultură, în urma intervenţiei PD-L, iar săptămâna trecută, Camera Deputaţilor a fost gazda unui scandal politic legat de acest obiectiv.
Autorităţile braşovene arată însă că reprezentanţii PD-L se înş