Închirierea de autoturisme cu şofer este pentru Societatea Naţională a Lignitului Oltenia (SNLO) o practică veche de 12 ani. În fiecare an, compania de cărbune prefera să închirieze pe sute de mii de euro maşinile, în loc să le achiziţioneze.
Doar la o singură exploatare de cărbune, din cele cinci pe care le deţine SNLO, în ultimii doi ani s-au cheltuit peste 300.000 de euro pentru închirierea maşinilor. Cu aceşti bani, compania statului îşi cumpăra 30 de autoturisme pe care le putea folosi de la an la an. Afacerile cu strămutările de lux au făcut "găuri adânci" în bugetul companiei de lignit din Oltenia, prejudicii pe care anchetatorii încearcă acum să le recupereze de la cei care au prăduit instituţia statului. Afacerile cu maşini închiriate de SNLO ţin de lipsa de logică a fiecărui manager care, din 1997 şi până în prezent, s-a perindat pe la conducerea companiei. Sumele folosite în cei 12 ani la închirierea de autoturisme de lux ar fi transformat SNLO într-o adevărată "flotă" auto, dacă cu aceşti bani ar fi fost achiziţionate maşini.
Gafele actualului "general", Dan Burlan, duc însă la prejudicierea companiei statului, o instituţie în care a fost numit politic, ştiindu-se faptul că omul deţine carnetul de membru la Partidul Democrat-Liberal, la fel cum se ştie şi că, dacă n-ar fi fost un fidel, să-i spunem prieten, al lui Ionel Manţog, n-ar fi ajuns într-o asemenea funcţie. Inginer de meserie, Burlan a dat dovadă că n-are nici o treabă cu domeniul economic, juridic şi managerial. Într-un comunicat de presă, semnat chiar de directorul general al SNLO, Dan Burlan, se explică faptul că închirierea autoturismelor cu şofer este o practică moştenită din 1997, atunci când ministerul de resort a fost de acord cu externalizarea acestei activităţi. "Dacă toţi directorii dinaintea mea aşa au făcut, am considerat că este o practică bună. Nu am fă