Cu riscul de a cadea in desuetudine abordand neschimbata si tot inexpugnabila problema a tutunului de contrabanda, am reluat acest subiect. Pe de o parte pentru ca, de la 1 aprilie, se anunta o noua majorare a accizei la tutun, ceea ce implica scumpirea tigarilor timbrate si, implicit, o explozie a contrabandei cu tigari netimbrate. Pe de alta parte, pentru ca au trecut cateva luni din mandatul cu care, in noiembrie 2008, fosti sau noi parlamentari au fost (re)investiti de electorat in Parlamentul Romaniei, fara ca vreunul dintre ei sa preia din mers problema - care nu e nici lipsita de importanta, nici necunoscuta, regasindu-se enervant de constant si in mass-media, si in discursuri si luari de pozitie oficiale -, sa o analizeze si sa gandeasca un act normativ pentru diminuarea cotei pe care a atins-o acest flagel si pentru salvarea unor milioane de euro la bugetul de stat. Cum? Cerand pe de o parte revenirea la incadrarea contrabandei in sfera penala, nu in cea contraventionala cum e acum, iar pe de alta parte, punand degetul pe rana si solicitand desfiintarea duty-free-urilor care, printr-un lobby la nivel inalt, au fost reinfiintate in primavara lui 2007.
Anul trecut, la cateva zile dupa alegerile uninominale, scriam, intr-un editorial ca "(...) Este ciudat ca, desi capturile de tigari netimbrate sunt atat de frecvente incat au introdus in «jargonul» oamenilor legii cuvantul «fenomen», desi valoarea tutunului confiscat se ridica la multe miliarde de lei vechi, desi s-a realizat corelarea «fenomenului» cu existenta si sustinerea duty-free-urilor, din Timis nu a plecat, in mandatul 2004 - 2008, nicio initiativa legislativa pentru intrarea in normalitate. (...) Poate, cartea norocoasa in actualul context se va numi votul uninominal. Poate asa, letargia si dezinteresul fata de problemele comunitatii nu vor mai fi la ordinea zilei in cazul celor mai multi. S