Sufletul unui oras se cunoaste nu dupa marile bulevarde, ci dupa stradutele unde te duc localnicii. Tot acolo pare sa fie "sufletul comertului", pentru ca cea mai bine aprovizionata librarie sau cel mai sic magazin de haine incep sa prefere stradute laturalnice in locul marilor bulevarde impersonale, haotice si scumpe. Cat de castigatoare se dovedesc ele? Briolette, Caresse, Comtesse du Barry, French Bakery, Snack Attack, Derby's - nu e o poezie dadaista, ci o lista de magazine de pe strada Ion Campineanu (fosta Regala). Intr-un capat, un magazin de mobila high end (Armani Casa - Phylosophy), in celalalt, un club underground (Fever). Strada pare sa adune de toate: de la consiliere imobiliara (care promite "0 griji"!), la un magazin Mont Blanc, o cafenea numita L'Inventore (in Union Center), la libraria de carte engleza Miscellany si alte spatii mai obscure (Adams, Matiss - care nu e galerie, Gabriela, un salon de nunti inca nedeschis). Retailul de tip pop-up, cu magazine care apar si dispar, a ajuns la moda, fara intentie.
Mancarea pare sa salveze situatia. Aproape jumatate din spatiile de aici ii sunt dedicate. Pe Campineanu a fost deschis al doilea French Bakery (patiserie frantuzeasca artizanala) din totalul de 8. "Locatia am deschis-o dupa cea din Franklin, continuand ideea de a nu face magazine pe arterele mari", spune Dinu Cismarescu, proprietar.
"O cafenea ca a noastra isi pierde orice farmec pe o strada mare, ar fi strivita." Reteta pare usoara, ca la croissante, dar mai depinde si de maiestrie si noroc. "E de ajuns sa ai doua-trei magazine bune in imediata apropiere, chiar pe o strada laturalnica si treaba e ca aranjata. Iar aici e un mic pol gastronomic - ideea ca o cafenea deschisa langa alta ar afecta-o pe cealalta este stupida. Trebuie sa ai insa personalitate, un concept". Cismarescu intentioneaza sa extinda reteaua si sa o francizeze. @N