Nu am fost la Web-Club la niciuna dintre editii. In general, nu particip la evenimente care se desfasoara in afara programului meu de munca. Prefer sa am o viata personala. Insa nu am avut cum sa ratez reactiile de pe bloguri la dezbaterea de la cea mai recenta editie: Este internetul romanesc supraestimat? Am vazut tot soiul de pareri, dar tind sa fiu de acord cu Vivi, care spune ca avem internetul pe care-l meritam. Si totusi, nu pot sa nu observ problemele de la noi, desi motivul principal ramine mentalitatea.
Ne e frica sa comunicam
Din cauza nepriceperii si, mai ales, a lipsei de intelegere a mediului de comunicare, ne e frica de online. Am mai spus asta si o s-o repet de cite ori este cazul: nu doar ca nu stim sa comunicam, cum sa comunicam, dar nu stim nici ce sa comunicam. Incercam cu diverse comunicate, vedem ca nu iese si renuntam. Bineinteles, cita vreme comunicatul este prost scris si nu transmite nici o informatie concludenta. Fireste, mai ales daca informatia nu aduce nimic nou sau pur si simplu nu transmite nimic.
Sintem niste zgirciti
In general, firmele romanesti vor sa faca totul cu bani cit mai putini. “Vrem un site, platim doua sute de euro, dar vrem design, hosting si continut si, daca se poate, si promovare, iar site-ul sa fie primul in Google a doua zi dupa lansare“. Cu astfel de strategii nu se face treaba. Cu continut prost pe un site de promovare nu o sa ajungi niciodata primul in Google, ci o sa ramii pe pagina 73. Sau “Avem 500 de euro, primiti cu bannerul nostru pe o perioada de doi ani?” ori “Platim 50 de euro pentru advertorial, da’ vrem sa ramina o saptamina pe prima pagina“.
Noi stim intotdeauna mai bine
Din refuz in refuz, se ajunge la “investirea” sumei in AdWords, unde se spera la 50.000 de click-uri cu 0,05 centi bucata pentru publisheri. Bugetul nu e cheltuit nici