Limba engleza urmeaza sa adauge in vocabular cuvantul cu numarul 1.000.000, anunta experti lingvisti americani, citati de telegraph.co.uk. Defriend, noob sau chiconomics sunt doar trei dintre cuvintele ce ar putea fi alese sa marcheze acest prag, si au fost alese de academicienii de la Global Language Monitor, o asociatie din Texas (SUA) care se ocupa cu studiul evolutiei limbii engleze.
Paul Payack, unul dintre conducatorii cercetarii lingvistice, a precizat ca, desi avem un asemenea vocabular la dispozitie, el va fi folosit intotdeauna in proportie foarte mica. Astfel, cei mai multi vorbitori de limba engleza abia utilizeaza 14.000 de cuvinte, in timp ce un vorbitor cu adevarat inzestrat atinge doar 70.000.
Cuvintele ce aspira la titlul de neologism al limbii engleze au fost alese in urma unor estimari care demostreaza utilizarea lor de cel putin 25.000 de ori in media, pe site-uri de socializare sau alte surse similare.
Defollow sau defriend, doua dintre sugestii, se refera la actiunea unui utilizator de site-uri precum Twitter sau Facebook de a sterge alti utilizatori din lista de "prieteni". Este vorba de o tendinta in crestere, in care tot mai multi utilizatori ai retelelor sociale aleg sa isi restranga cercul de cunostinte. Defriending-ul apare ca urmare a cantitatii mari de informatii cu care sunt asaltati membrii acestor retele.
La inceputul anului, Burger King a lansat chiar o campanie pe baza acestei tendinte: pentru un burger Whopper gratuit, utilizatorul de Facebook trebuia sa se debaraseze de zece prieteni din lista… In total, 233.906 "prieteni" au fost sacrificati pentru burgerii Whooper.
Noob - incepator, nou-venit intr-o comunitate sau domeniu - este alt aspirant la vocabular, alaturi de greenwashing - care se refera actiunile companiilor ce se doresc "prietenoase cu mediul" -, sau chiconomics -