O aeronava a companiei Carpatair, de tip Saab 2000, a revenit, marti, pe Aeroportul Timisoara, la zece minute de la decolare, din cauza constatarii unei defectiuni tehnice. Potrivit datelor furnizate de Serviciul de Investigatii de Transport Aerian, al Ministerului Transporturilor, in ultimii patru ani s-au inregistrat sase incidente in care au fost implicate aeronave Saab 2000 ale Carpatair, cel mai mediatizat fiind cel din luna februarie, cand un astfel de avion a aterizat fortat pe Aeroportul Timisoara, din cauza unei defectiuni la trenul de aterizare. "Desfasuratorul" incidentelor
Marti dupa-amiaza, o aeronava Saab 2000 a companiei Carpatair, decolata la ora 15,10 de pe Aeroportul International Timisoara, cu destinatia Iasi, a fost nevoita sa se intoarca dupa ce pilotul a constatat o defectiune tehnica. "La aproximativ zece minute, echipajul a luat decizia sa revina pe aeroport, sesizand o defectiune tehnica. De fapt, dupa decolare, un capac al carenajului motorului drept s-a deschis", a declarat Mircea Ciuca, director de investigatii in cadrul Ministerului Transportului si Infrastructurii, citat de NewsIn. Compania a pus la dispozitie pasagerilor o alta aeronava pentru a ajunge la Iasi.
Cauza, deschiderea unui capac de la motor, a fost confirmata si de Nicolae Petrov, director general Carpatair. Acesta a mai declarat, citat de NewsIn, ca "se va face o investigatie si se va stabili care a fost cauza deschiderii. Acest incident nu a provocat nicio problema. Motorul a functionat in conditii normale".
Potrivit evidentei Serviciului Investigatii Transport Aerian din cadrul Ministerului Transporturilor, o serie de aeronave Saab 2000 apartinand companiei Carpatair au fost inregistrate in ultimii patru ani in baza de date a structurii, cu o serie de evenimente investigate. Astfel, dupa cum ne-a transmis Serviciul Investigatii Transport Aerian, in 2