Suma de „deschidere” pentru campania unui candidat social-democrat este 50-60 de mii de euro. Sponsorii pun restul. Sursa: Codrin Prisecaru
Candidaţii PSD la Parlamentul European vor trebui să bage adânc mâna în buzunarul lor şi al sponsorilor. Partidul nu este dispus să finanţeze decât parţial campania pentru alegerea lor în legislativul de la Bruxelles. Fiecărui candidat i s-a „recomandat”să contribuie cu minimum 50.000-60.000 de euro, sumă la care să mai adauge şi donaţiile sponsorilor.
Aristide Roibu, trezorierul PSD, dar şi eurocandidat, estimează costurile campaniei la 20 de milioane de lei, deşi plafonul maxim legal este de 65 de milioane. Un calcul simplu arată că, pentru fiecare eurocandidat considerat eligibil, 13 la număr, PSD ar trebui să cheltuiască câte 350.000 de euro. „Nu s-a stabilit o contribuţie fixă, dar fiecare va da după posibilităţi. Eu sunt dispus să dau 200-250 de mii de lei. Nu ştiu încă dacă o să ajung la 300 de mii. Am să dau această sumă şi ca să îi mobilizez pe colegii mei. Şi ei mă întreabă cât dau ca să ştie cât să dea şi ei. Pe lângă ce dă fiecare, candidaţii vor veni şi cu sponsorii lor”, ne-a declarat Aristide Roibu.
Toţi banii se duc în Kiseleff 10
Valeriu Zgonea, şeful staffului tehnic de campanie, susţine că partidul s-a ocupat de conceperea materialelor de campanie, iar candidaţii îşi tipăresc materialele după machetele primite. „Layoutul, creaţia, este cea mai scumpă, pe când costurile cu tipografia sunt cele mai mici. Tipografiile sunt în foame şi au redus preţurile cu 50%”, spune Zgonea. Tot stafful tehnic s-a ocupat şi de contractele pentru închirierea spaţiilor de publicitate out-door şi pe TV. Plăţile se vor face centralizat, dar banii vor veni din fondurile strânse de la candidaţi.
Europarlamentarului Rovana Plumb, numărul 2 pe lista PSD, i se pare corectă î