» Radarele ilegale au fost inchise, dupa ce Politia Romana a acceptat, intr-un sfarsit, in urma anchetelor publicate de Romania libera, ca "a luat teapa" lucrand pe gratis pentru detinatorii privati ai acestor echipamente, fara sa aiba nici o lege in spate.
Acum insa, a inceput in toata tara, dar mai ales in Cluj si Ialomita, bocetul radarelor private, intretinut de unii politicieni locali si sefi de la "Rutiera". In contraponderea bocetului, criticii radarelor, care au facut deja plangeri la Departamentul National Anticoruptie, cer pedepse penale pentru initiatorii asocierii ilegale dintre stat si privati si le recomanda soferilor amendati sa-si recupereze banii in justitie.
Ingroziti totusi de amenzile Guvernului si de anchetatorii care le calca pragul, unii dintre primarii localitatilor cu radare incep sa vorbeasca. Ei si-au construit pledoarii de aparare al caror numitor comun este ca instalarea radarelor private le-a fost ordonata de politie, care le-a garantat curatenia afacerii. Primarii se tem acum ca, odata dovedita ilegalitatea, soferii amendati sa nu-si ceara banii inapoi. Acesti bani nu au fost investiti in drumuri, cum ar fi fost normal, ci in salarii si fel de fel de lucruri "prioritare" pentru edili.
Cosereni: "Contractul cu firma de radare ne-a fost impus de politie"
La o zi dupa anuntarea publica a inchiderii radarelor, ne-am deplasat in localitatile ialomitene Cosereni si Cotorca, situate pe drumul european E85 (fostul DN2), care leaga Bucurestiul de Moldova, pentru a ne convinge ca aparatele nu mai functioneaza. Speriati de anchetele guvernamentale privitoare la radarele private, edilii celor doua localitati invoca in apararea lor faptul ca n-au decis de unii singuri amplasarea detectoarelor de viteza, ci au acceptat radarele numai dupa ce politia le-a garantat ca afacerea este legala. "Contractul cu firm