Festivalul Comediei Româneşti "festCO", care se desfăşoară la Bucureşti între 6 şi 13 mai, în organizarea Teatrului de Comedie, şi-a propus, şi reuşeşte cred, să înveselească publicul chiar dacă această criză economică, asociată cu o caracatiţă, vine de-a valma peste noi, afectând în primul rând domeniile cele mai frumoase şi mai sensibile.
Actul artistic al celei de-a VII-a ediţii a Festivalului Comediei Româneşti nu pare să fie influenţat de bugetul mic din acest an. Directorul artistic al "festCO", George Mihăiţă, şi directorul executiv, Traian Petrescu, au avut grijă să organizeze actuala ediţie în limita unui buget auster, dar "nu din sărăcie". Evident, trupele selecţionate sunt cazate în hoteluri nu chiar centrale, unele însă, care provin din oraşe din apropierea Bucureştiului, au fost de acord să plece imediat după spectacol, astfel nemaiavând nevoie de cazare. Apoi catalogul a fost editat de această dată nu color, ci alb-negru, tehnică mai puţin costisitoare. În schimb, tirajul a rămas acelaşi, pentru ca publicul să aibă la dispoziţie materialele promoţionale necesare. Se vor acorda premii, pentru că festivalul rămâne unul competitiv. Fără fast a fost deschiderea "festCO", dar important e să strălucească actul artistic.
VIŞNIEC, NELIPSIT
Deoarece festivalul a fost iniţiat pentru "a pune în valoare comedia românească", deschiderea actualei ediţii s-a făcut cu un text al celui mai jucat dramaturg român în lume, Matei Vişniec - "Mansardă la Paris", în regia lui Radu Afrim, montat anul trecut la Kulturfabrik din Luxemburg cu actori din Franţa, România şi Luxemburg (Premiul Presei la Avignon Off). De altfel, Matei Vişniec nu a lipsit fizic de la nici o ediţie a Festivalului "festCO", cu atât mai mult montările realizate pe piesele sale - în ţară sau în străinătate. Programul din acest an include, de asemenea, alte două spectacole d