Liberalii care vor în PE cheltuiesc de trei ori mai mult decât au făcut-o colegii lor în 2007. Sursa: Codrin Prisecaru
Eurocandidaţii PNL se văd nevoiţi să scoată mai mulţi bani din buzunar în campania electorală decât au făcut-o colegii lor în urmă cu doi ani. Şi asta pentru că, la centru, s-a decis ca, în schimbul renunţării la contribuţia obligatorie, costul oricărui material suplimentar să fie suportat de cel care aspiră la un post în Parlamentul European.
“Spre deosebire de alegerile trecute, noi am renunţat să mai cerem o contribuţie a candidaţilor la fondul central de campanie. Însă, ei vor plăti orice material suplimentar faţă de cele asigurate de la centru”, a declarat Rareş Mănescu, şeful de campanie al PNL. El a estimat la 2 milioane de euro costurile campaniei, sumă care acoperă cheltuielie de la centru ale partidului.
Această strategie îi va face pe eurocandidaţi să plătească mai mult decât la euroalegerile din 2007, afirmă surse din partid. Atunci, fiecare candidat aflat pe un loc eligibil a contribuit cu 15.000 de euro la fondul central de campanie. Însă partidul a asigurat o cantitate consistentă de afişe, materiale promoţionale sau spaţii publicitare.
Acum însă, candidaţii aflaţi pe cele 6 locuri considerate eligibile vor cheltui în jur de 50 de mii de euro, potrivit estimărilor neoficiale, pentru că partea asigurată de la centru a scăzut serios.
Calculele aspiranţilor
Candidaţii partidului speră în cheltuieli cât mai reduse. “Eu sper să se încadreze în 25.000-30.000 de euro, dar nu e o sumă bătută în cuie, dacă voi mai avea nevoie de materiale suplimentare”, afirmă Renate Weber.
Ea şi-a comandat câteva zeci de mii de afişe, pliante, pixuri, dar şi “foarte multe” stickuri de memorie, pe care va pune filmuleţe despre activitatea sa în Parlamentul European. De as