Campania pentru alegerile privind desemnarea viitorilor europarlamentari ai României a început. Deşi această perioadă ar trebui folosită pentru prezentarea aspiranţilor la mandatele de europarlamentari şi a proiectelor pe care aceştia vor încerca să le promoveze la Bruxelles, campania premergătoare scrutinului din 7 iunie are alte mize.
Principalii candidaţi la cea mai înaltă funcţie în stat profită de ocazie pentru a colinda ţara în lung şi-n lat, în speranţa că îşi vor majora numărul simpatizanţilor şi, implicit, al potenţialilor votanţi.
După un duplex Bucureşti-Bruxelles restrâns şi foarte sobru, la finele săptămânii trecute, liberalii s-au mobilizat şi organizat mult mai bine pentru a valida candidatul PNL pentru alegerile prezidenţiale, Crin Antonescu. În calitate de lider al PSD, Mircea Geoană participă la lansările regionale ale candidaţilor Alianţei PSD+PC la Parlamentul European, însă, în loc să-i lase pe aceştia să se prezinte, monopolizează întrunirile cu discursuri ce au ca temă importanţa „mutării" lui în Palatul Cotroceni.
Democrat-liberalii sunt singurii care „respectă" menirea reală a acestei campanii electorale. E drept că persoana pe care o vor susţine la prezidenţiale, Traian Băsescu, este preşedintele României în funcţie, iar notorietatea şi priza sa la public vor fi, într-adevăr, „obstacole" greu de depăşit de contracandidaţii săi.
Chiar dacă şansa lui Corneliu Vadim Tudor de a deveni şef al statului este nulă, campania pentru europarlamentare a fost momentul propice pentru a-şi anunţa, şi el, candidatura.
Un alt aspirant, mă refer la Principele Radu Duda, şi-a început periplul prin ţară pentru a discuta cu oamenii şi a le explica ce l-a determinat să intre în competiţia pentru Cotroceni.
În condiţiile în care alegătorul român îşi pierde tot mai mult „apetitul" pentru alegeri, lehamitea, dezamăgirea şi