- Comentariu - nr. 302 / 13 Mai, 2009 Societatea omeneasca se fundamenteaza pe conventii, reguli si legi care au ca tinte o buna relationare intre componentii ei si o derulare optima a feluritelor activitati umane, aflate in interdependenta. Precizarea e valabila pentru o societate circumscrisa unui cadru de normalitate. La noi, insa, conventiile, regulile si legile bune (cate au mai supravietuit prin vremuri) sunt si ele pe cale de disparitie. Si asta din cauza unei libertati aflate dincolo de necesitate. A unui soi de libertate, care a dus la indisciplina, la grosolanie, la lipsa de respect pentru semeni, pentru valorile morale. Evident, comportamentul, in toate imprejurarile, este rezultatul unei educatii. Educatie corespunzatoare sau necorespunzatoare. Cum avem un minister al Educatiei, care patroneaza gradinite, scoli si universitati, foarte multa lume arata cu degetul spre aceste institutii, atunci cand sunt incriminate atitudini, gesturi, limbaj, purtare ale foarte multor indivizi sau grupuri. Incontestabil, scoala noastra de azi poarta o parte de vina. Dar numai o parte. Ea are foarte putini invatatori si profesori cu vocatie, dar foarte multi cu o extrem de slaba pregatire de specialitate, metodica si psiho-pedagogica. Diplomele de "licenta" ale acestora din urma sunt dovezi clare ale unui sistem care promoveaza nonvaloarea. Concursurile pentru accesul la catedra dovedesc, si ele, o exigenta scazuta si nu vizeaza competente derivand din trebuinte. Promovarea in posturi de conducere, de control si de evaluare se face pe criterii politice, de rudenie sau de interese. S-a ajuns acolo, incat un primar sfertodoct sa numeasca directorul scolii. Regulamentul de conduita pentru elevi este foarte permisiv si, nici asa, nu se aplica. Nota nu mai este o motivare pentru cei mai multi dintre elevi, fiindca, oricum, promoveaza, in numele unei bune statistic