Pe o piata care, in Romania, se ridica la aproximativ 4 milioane de euro, marketingul pe mobil se loveste de problema preturilor: prea mari, atunci cand e vorba de bannere pe site-urile mobile, si prea mici pentru a aduce un comision satisfacator agentiilor de publicitate, astfel incat acestea sa fie interesate sa integreze mobilul in mixul de marketing. Tomas Zeman, CEO Wirenode Cehia, si Maia Novolan, general manager Intertel, invitati la Mobile Marketing Conference, au vorbit pentru Wall-Street despre oportunitatile si obstacolele marketingului pe mobil.
Wall-Street: Care sunt principalele reguli pentru ca o campanie de mobile marketing sa aiba succes?
Tomas Zeman: Prima regula este sa fie cat de simpla se poate, pentru ca oamenii sa o inteleaga. Cateodata campaniile pe Internet sau pe TV sunt complicate, nu transmit un mesaj clar catre consumatori. De asemenea, o campanie pe mobil trebuie sa fie mai creativa decat una pe alte medii, pentru a atrage si a implica oamenii. Trebuie sa aduca un plus de valoare pentru consumatori, o informatie care sa le foloseasca si care sa-i intereseze si astfel rata de raspuns va fi foarte buna.
Maia Novolan: Targetare, personalizare si continut - ce urmaresc, ce dau, ce informatie livrez. Si cand spun “targetare” ma refer la cei catre care ma indrept cand trimit mesajul. Nu target-ul ipotetic al campaniei, intre 20 si 30 de ani, ci ma refer efectiv la selectarea bazei de date catre care ma adresez.
Wall-Street: Ce cauta consumatorii de Internet pe telefonul mobil?
Tomas Zeman: Comportamentul utilizatorului de mobil este diferit fata de cel al utilizatorului de Internet. Pe mobil, oamenii cauta informatii concrete pentru ca sunt pe strada, in miscare. Cei mai multi dintre ei cauta numere de telefon de la restaurante sau cinematografe, indicatii despre cum sa ajunga intr-un anumit loc. Uni