Lucrările de modernizare a Gării de Sud din Ploieşti, prinsă în programul „Eurogara,” demarat acum şase ani, au fost executate în stil pur românesc. Astfel, sala de aşteptare nu poate fi folosită din cauza lipsei de mobilier, iar peroanele staţiei CFR sunt pline de igrasie, fisuri în structura de rezistenţă şi năpădite de buruieni. Sursa: Marius Nica Timp de aproape cinci ani, Gara de Sud din Ploieşti a fost transformată într-un imens şantier, spre disperarea călătorilor, care au fost nevoiţi să facă slalom printre materiale de construcţie şi muncitori gălăgioşi.
În anul 2003, Ministerul Transporturilor, condus de fostul lider PSD Miron Mitrea, a contractat un credit de 60 de milioane de dolari de la Credit Suisse First Boston, garantat de statul român, pentru modernizarea a 14 staţii CFR. Intitulat pompos „Eurogara”, programul a inclus şi Gara de Sud Ploieşti. Licitaţia organizată pentru atribuirea lucrărilor a fost câştigată de firma Concas Buzău, pentru 4,7 milioane de lei.
„Mă rog la Dumnezeu să nu-mi pice o bucată de zidărie în cap”
După terminarea lucrărilor, staţia CFR arată bine doar pe jumătate. Sala de aşteptare a fost renovată, dar, din cauza lipsei mobilierului, nu poate fi folosită. Mai mult, peroanele sunt chiar mai stricate decât înainte de demararea proiectului.
Călătorii aşteaptă trenul cu inima strânsă. „Mă rog la Dumnezeu să nu-mi pice o bucată de zidărie în cap. Nu înţeleg de ce nu au modernizat şi peroanele. Astea nu sunt tot ale gării? Uitaţi-vă cum arată: sub orice critică!”, spune Costică Dumitru, unul dintre navetiştii din Găra de Sud.
„Peroanele Gării de sud nu au făcut obiectul contractului de modernizare semnat cu Ministerul Transporturilor”, a declarat Valentin Ganea, angajatul firmei Concas Buzău, care a coordonat lucrările de la Ploieşti.
Mai mult, pentr