Efectele crizei financiare afecteaza in continuare piata hoteliera clujeana. In unele cazuri, hotelierii locali au inregistrat scaderi ale gradului de ocupare din primul trimestru al acestui an cu aproximativ 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In aceste conditii, piata hoteliera clujeana ar putea ajunge conform celor mai recente estimari la 25 mil. euro, inregistrandu-se astfel o scadere de pana la 17% fata de anul 2008.
Gradul mediu de ocupare a hotelurilor clujene in primele trei luni din acest an a fost cuprins intre 30% si 65%, in contextul in care peste 90% din turismul municipiului Cluj-Napoca este reprezentat de turismul de business. Principalele hoteluri clujene si-au bugetat pentru acest an o scadere a vanzarilor de peste 10% fata de anul 2008 sau, in cele mai bune cazuri, afaceri in stagnare fata de anul trecut.
Conducerea hotelului Opera Plaza, singurul hotel de cinci stele din Cluj-Napoca, a inregistrat in primele trei luni din acest an un grad mediu de ocupare de 62%, in scadere cu aproximativ 12% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Reprezentantii Opera Plaza estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 2,7 mil. euro, ceea ce reprezinta o scadere a indicatorilor financiari cu 10% fata de anul 2008. In 2008, afacerile hotelului clujean au ajuns la valoarea de 3 mil. euro. In primul trimestru din 2009, cifra de afaceri Opera Plaza a fost in scadere cu 8% fata de perioada similara din anul trecut.
„Piata hoteliera locala a inregistrat o scadere inca de la finele anului trecut, continuadu-si evolutia pe acelasi trend descendent si in primul trimestru al anului in curs. In aceasta perioada de criza cred ca fiecare hotel va incerca sa-si consolideze pozitia actuala, axandu-se in principal pe retentia si fidelizarea clien-tilor’’, a declarat Anca Popovici, sales&marketing manager Opera Plaza.
Oficialii Op