Doar ca, in momentul in care s-au stins luminile, in loc sa apara modelele in pas de defilare, s-a coborat un ecran din panza pe care a inceput prezentarea hainelor de catre un singur model, filmat in mai multe ipostaze si tinute. Designerul spune insa ca este un experiment si nu are legatura cu actuala situatie financiara.
La polul opus, desi spune ca recesiunea a afectat pe plan international volumul comenzilor, designerul Elena Perseil, care are colectii in magazine din Dubai, Japonia , Franta si Italia, a prezentat colectia toamna-iarna 2009 in cadrul unui eveniment clasic si luxos care a sfidat conditiile economice actuale. Prezentarea a avut loc in clubul Silver Church si singurul lucru care a amintit de depresia financiara a fost, poate, paleta intunecata de culori a tinutelor, dar si acelea spre finalul paradei s-au transformat in roz si azur... probabil speranta revenirii din recesiune. Pe podium au defilat pe rand haine rock glamour, rochii de matase asortate cu jachete din piele sau pantaloni „peticiti" cu bucati din piele, rochii din paiete si materiale pretioase lucrate de mana, pana la rochii de mireasa realizate doar din material cu aspect de „solzi". „Prezentarile de moda sunt un eveniment important si tin sa aiba loc de fiecare data, dar inseamna un mare consum de energie. In aceasta perioada de criza totul trebuie gandit insa mult mai performant. De la materiale speciale pana la croiuri deosebite si printr- o tintire cat mai precisa a clientelei", spune designerul.
Prezentarea a purtat de altfel numele „Relaxing Alowed" si designerul a incercat prin atmosfera, sunete clasice de pian cantate la orga si creatii putin atipice, chiar si pentru propriul stil, sa faca publicul sa uite de lipsuri... Pana la afisarea preturilor, de la 100 de euro pentru tinutele de zi la 1200 de euro pentru rochiile de mireasa.
„Criza inseamna ca tinerii