Pentru ca descentralizarea a fost, in anii trecuti, mai mult o chestiune mentionata in discursurile politice, foarte multe dintre deciziile importante pe plan local, inclusiv in ceea ce priveste achizitiile, s-au luat la Bucuresti. Un exemplu elocvent in acest sens este contractul semnat, in 2003, la nivel central, de Ministerul Transporturilor, pentru lucrarile de renovare ale Garii de Nord Timisoara, lucrari care au fost atribuite, in urma licitatiei, unei firme din Israel. Un contract in implementare de patru ani
Felul deplorabil in care arata in prezent Gara de Nord Timisoara a facut obiectul mai multor interpelari parlamentare adresate Ministerului Transporturilor, ultima initiativa in acest sens apartinandu-i deputatului Ovidiu Gant, care a cerut explicatii in acest sens actualului ministru de resort, Radu Berceanu. "Compania Nationala de Cai Ferate C.F.R. S.A. a contractat un credit extern in valoare de 24 de milioane de euro de la Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare, finantarea fiind garantata de catre Romania, reprezentata de Ministerul Finantelor Publice, pentru executia de lucrari de modernizare a cinci mari statii de cale ferata din Romania - Constanta, Iasi, Cluj, Timisoara si Craiova -, precum si pentru servicii legate de supervizarea lucrarilor. In urma licitatiei internationale cu precalificare a fost incheiat intre Compania Nationala de Cai Ferate si Poldmir Construction ltd. Israel, un contract, la data de 7 iunie 2005, in vederea realizarii proiectului de «Modernizare activitati comerciale si reducere costuri de intretinere in statia de cale ferata Timisoara»", a precizat Ministerul Transporturilor, in raspunsul la interpelarea facuta.
Ce nu a mentionat Ministerul Transporturilor in raspunsul la respectiva interpelare e ca imprumutul a fost parafat in 2003, ca, in cazul celorlalte gari renovate, lucrarile s-au in