Specialistii in recrutare ai saptamanalului BusinessWeek aduc in discutie sase dintre criteriile dupa care un angajator stabileste eficienta si compatibilitatea unui angajat cu sarcinile din fisa postului si cu profilul organizatiei.
1. Concentreaza-te pe sarcinile principale ale job-ului. Fiecare afacere are un nucleu de sarcini esentiale pentru succes, ce trebuie indeplinite. Pe masura ce business-ul incearca sa cucereasca noi piete este posibil sa parcurga o perioada de expansiune si sa isi diversifice portofoliul de activitati. Chiar daca sunteti tentati sa va avantati in managerierea acestor provocari nu va indepartati de activitatile care mentin linia principla a business-ului. Este posibil ca recesiunea sa determine o condensare sau o inchidere a noilor linii de business, pentru a putea mentine la suprafata afacerea.
2. Imbunatateste-ti permanent cunostintele si aptitudinile. Recruiterii considera ca identificarea unor inclinatii inspre anumite tipuri de activitati si solicitarea trainingului adecvat este atat o problema a angajatului, cat si a angajatorului. Una dintre metodele de a fi mereu conectat la ce e nou este inscrierea intr-o retea profesionala. De asemenea, te poti prezenta la workshop-uri, poti crea si updata un blog sau poti citi reviste cu continut adecvat pentru industria in care activezi.
3. Fii productiv. Dupa internalizarea informatiilor din workshop-uri, poti incerca sa iti efectuezi munca mai repede si mai eficient. Poti efectua sarcini pe care alti angajati le evita. Dar, daca alegi sa lucrezi in plus, asigura-te ca seful este inca la birou, pentru a observa. Daca muncesti dupa ce seful a terminat programul, probabil ca nimeni nu va observa munca suplimentara.
4. Fii vizibil. Desi este o regula nescrisa, se stie ca cei care au avut cele mai mari mariri salariale in ultimul an sunt cei care au petrecut mai mu