Status Pimp este, potrivit actionarilor, primul sistem de publicitate pe status-uri de instant messaging din lume, care le permite utilizatorilor sa-si monetizeze mesajele (status-urile) afisate pe Yahoo Messenger, Skype si Google Talk. Proiectul se afla intr-o faza de test, urmand a fi lansat pe piata internationala in urmatoarele luni, a declarat, pentru Wall-Street, Alin Zainescu, co-fondator Status Pimp.
Utilizatorii isi pot alege campaniile pe care sa le promoveze si frecventa de aparitie a acestora. Un click pe status-ul publicitar ii poate aduce utilizatorului pana la 7 euro centi, in functie de cantitatea de date pe care este dispus sa o ofere despre sine (date folosite de Status Pimp pentru a livra advertiser-ilor o audienta cat mai targetata).
Suma finala variaza in functie de marimea listei de messenger si de numarul de ore pe care utilizatorul le petrece conectat. Astfel, o persoana care are 100 de contacte in lista, este activ in medie opt ore pe zi si alege ca status-ul sa i se schimbe odata la 5 minute va castiga aproximativ 40 de euro pe luna.
Status Pimp a fost creat de agentia X3 Studios din Timisoara impreuna cu Space Rabbit, divizia sa specializata pe servicii de nisa. Lor li s-a alaturat antreprenorul online Alin Zainescu (foto), care detine un procent de 10% din proiect (Stefan Szakal, manager X3 Studios, detine 70%, restul de 20 de procente apartinandu-i lui Calin Iepure de la Space Rabbit). Cei trei au investit in Status Pimp aproximativ 200.000 euro.
Deocamdata, sistemul functioneaza doar pe Yahoo Messenger (cel mai folosit serviciu de instant messaging din Romania, cu o cota de piata de peste 90%) si se lucreaza la variantele de Skype si Google Talk.
Saptamana trecuta au fost eliberate 1000 de conturi Status Pimp care au fost epuizate in trei zile, fara o promovare oficiala. Saptamana viitoare alte 1000 sau 2