Compania farmaceutica americana Bristol-Myers Squibb a inregistrat in primele trei luni ale acestui an o crestere de 8% a vanzarilor pe piata locala fata de perioada similara din 2008, avans care marcheaza o incetinire comparativ cu nivelul de 40% din 2008.
"In 2008 am inregistrat vanzari de 26 de milioane de dolari, pe fondul lansarii a trei produse, in arii precum tratamentul HIV/ SIDA, oncologie si hepatita", a spus Calin Galaseanu, market access director al reprezentantei locale a Bristol-Myers Squibb.
Compania se afla pe locul 23 in topul principalilor jucatori de pe piata locala, potrivit datelor furnizate. Portofoliul local cuprinde 25 de produse, inclusiv OTC-uri (medicamente care se elibereaza fara prescriptie medicala) din arii precum virusologie (cea mai mare in Romania), psihiatrie, oncologie si hepatita. Baraclude, medicament folosit in tratamentul hepatitei, a inregistrat vanzari de 1,5 mil. dolari pe piata locala in intervalul octombrie - decembrie anul trecut cand au devenit efective noile liste de medicamente gratuite si compensate. "In scenariul optimist am bugetat vanzari de aproximativ 5 milioane de dolari pe acest produs", a mai spus Galaseanu. El a precizat insa ca nu crede ca vor fi atinse aceste cifre.
Piata medicamentelor folosite in tratamentul hepatitei a fost anul trecut de aproximativ 60 mil. dolari, iar ritmul de crestere de 15% urmeaza trendul industriei farmaceutice in general. Pe aceasta piata activeaza, alaturi de Bristol-Myers Squibb, companii precum Roche, GlaxoSmithKline si Gilead (prin intermediul CSC Pharmaceuticals).
In unele tari din regiune, compania a renuntat la birourile proprii si a optat pentru companii specializate care sa le promoveze portofoliul. Galaseanu a mai spus ca pentru Romania nu se ia in calcul un astfel de scenariu.
"Tarile respective sunt mici din punctul de vedere al populatie