Automobile Dacia, companie care detine 8% din exporturile Romaniei, a inregistrat la nivelul lunii aprilie o crestere cu aproape 90% a productiei la aproape 30.167 de unitati, fata de aceeasi perioada din 2008, cel mai ridicat nivel atins in ultimii doi ani, potrivit statisticilior Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.
Dupa sase luni in care Dacia a luat in calcul posibilitatea eliminarii celui de-al treilea schimb de productie si disponibilizarea a 3.000 de angajati din cauza scaderii vanzarilor de pe piata locala, constructorul autohton revine pe trendul pozitiv datorita programelor de tip "Rabla", atat din Romania, cat si din Franta, Germania si Italia, la care se vor adauga si cele din Spania si Marea Britanie, piata pe care Dacia ia in calcul lansarea modelului Sandero cu volan pe dreapta.
La nivelul primelor patru luni productia Dacia a crescut cu 2,3% fata de aceeasi perioada din 2008, in conditiile in care in primul trimestru constructorul autohton inregistra o scadere de 20% a productiei.
8 din zece Dacii merg la export
Exporturile Dacia au inregistrat la nivelul primelor patru luni o crestere de aproape 60%, la 72.147 de autovehicule, in timp ce la nivelul lunii aprilie acestea s-au triplat la aproape 23.000 de unitati. Astfel, peste 80% din masinile produse la Mioveni sunt destinate exportului.
Dacia a comercializat in luna aprilie pe piata germana, cea mai importanta pentru constructorul autohton, 11.194 de autoturisme, de aproape trei ori mai mult decat pe piata locala, potrivit statisticilor KBA, Autoritatea Federala de Acreditare pentru Autovehicule din Germania.
"In primele patru luni aproape 82% din productia Automobile Dacia a mers catre export, pe principalele piete europene precum Franta, Germania sau Italia, in timp ce pe piata locala s-au comercializat intre 15 si 17% din modelele asa