Desi poate sa para paradoxal in contextul economic actual, totusi putem vorbi de companii care si-au majorat bugetul alocat salariilor. Acestea sunt entitati cu o strategie de resurse umane foarte bine pusa la punct si al caror management este constient ca alocarea de resurse financiare suplimentare in sensul majorarii salariilor unora dintre angajati nu reprezinta o pierdere.
"Explicatia e simpla daca avem in vedere faptul ca o companie nu poate trece de criza fara sa aiba oameni eficienti si bine pregatiti, care trebuie retinuti in firma", precizeaza Carmen Cucul, director executiv al HR Club. Pentru a pastra astfel de angajati, companiile sunt dispuse chiar sa le mareasca acestora salariile, chiar daca veniturile afacerii au scazut in contextul crizei economice.
Una dintre conditiile esentiale pe care trebuie sa le indeplineasca o companie pentru a putea sustine acest efort este reprezentata de o strategie clara privind angajatii. De asemenea, este important ca respectiva companie sa nu fi fost foarte afectata de criza, "deoarece, daca ne referim la o firma fortata sa inchida din punctele de lucru, sa vanda din proprietati sau sa reduca masiv numarul de angajati, atunci e mai dificil sa vorbim de o majorare a salariilor unora dintre salariatii ramasi", precizeaza Carmen Cucul.
Conteaza competenta
Pe de alta parte, angajatii eficienti, care isi cunosc meritele, ar trebui sa aiba curajul, chiar si pe fondul crizei, sa ceara o marire de salariu sau o avansare in functie, considera Mihaela Scarlat, consultant al companiei Advice Human Resources din Bucuresti. "Ar trebui sa se inteleaga faptul ca prin criza trec atat angajatorii, cat si angajatii, acestia din urma avand, la randul lor, rate la credite sau alte cheltuieli lunare fixe, astfel ca in relatia dintre cele doua categorii trebuie sa existe un echilibru, o intelegere reciproca"