Este incredibil ca un organism plătit să vegheze la buna desfăşurare a unor examene naţionale să greşească de două ori în aceeaşi sesiune! Mi-e greu să cred că s-a întâmplat pur şi simplu, cu atât mai mult cu cât cei care ar fi trebuit să supravegheze desfăşurarea examenelor erau în campanie electorală.
Poate că ministrul ar fi putut lipsi - în fond, să admitem, indulgenţi, că nu este moaşă comunală şi nu trebuie să se ocupe personal de tot ce se întâmplă în sistem, trebuie să delege sarcini. Cu greu, dar să admitem! Însă Ecaterina Andronescu nu s-a oprit aici. A luat cu ea în campanie, în zi de teză unică, şi pe secretarul general al preuniversitarului! Păi, asta ar însemna la nivelul unei şcoli plecarea în vacanţă a directorilor, în timp ce şcoala este în examen. Un director nu ar face aşa ceva!
Atunci de ce au procedat astfel cei din minister? Pentru că, zic eu, voiau cu orice preţ să discrediteze tezele cu subiect unic. Ministrul Andronescu deja a zis că le dezavuează şi că şi-ar dori să le desfiinţeze, cu toate că mulţi profesori le apreciază şi consideră că sistemul ar trebui îmbunătăţit, nu desfiinţat, pentru că este în avantajul copiilor. Şi atunci, ca să închidă gura celor care ar fi sărit în apărarea tezelor cu subiect unic, lasă să se greşească subiectele, lasă sistemul de capul lui - şi aşa aflat de mult alături de drum - şi obţine un argument important în eliminarea tezelor cu subiect unic. Ca să discrediteze şi mai mult tezele cu subiect unic, dă şi subiecte uşoare, care îi dezavantajează pe copiii buni. Ei vor lua note mari, dar la fel vor lua şi cei care sunt puţin peste nivelul mediocru. Ca urmare, selecţia riguroasă necesară la liceele bune nu se poate face pe baza tezelor cu subiect unic.
Ministerul agreează mai mult, probabil, concursul de admitere la liceu, promovând autonomia şcolilor, la fel ca în învăţământul u