Regizorul român este la al patrulea premiu câştigat în cadrul Festivalul de Film. „Poliţist, adjectiv” a fost răsplătit cu premiul Juriului la secţiunea „Un Certain Regard“ şi premiul FIPRESCI, al Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Film. Citiţi şi:
Câştigător la Cannes, anonim în oraşul său
„Le Monde“ elogiază filmele româneşti de la Cannes
Financial Times şi NY Times: "Poliţist, adjectiv", poate cel mai bun film de la Cannes
Corneliu Porumboiu se întorsese luni în România şi a revenit la Cannes ieri după-amiază. „Îi mulţumesc şi eu juriului şi lui Thierry Fremaux (delegatul general al festivalului, n.r.), dar n-am să mă refer la următorul meu film“, a spus Porumboiu, făcând aluzie la un alt premiant, Bahman Ghobadi, care spusese că lucrează la o nouă producţie.
„Sper însă că va fi un film bun“, a adăugat cineastul român. Premiul FIPRESCI i-a fost acordat tot pentru secţiunea „Un Certain Regard“.
La aceeaşi categorie a concurat şi un alt film românesc, „Amintiri din Epoca de Aur“ de Cristian Mungiu, Hanno Hoefer, Ioana Uricaru, Constantin Popescu şi Răzvan Mărculescu, dar nu a luat niciun premiu. Juriul prezidat de Paolo Sorrentino a acordat marele premiu al secţiunii „Un Certain Regard“, peliculei greceşti “Kynodontas / Dogtooth”, realizată de Yorgos Lanthimos.
Corneliu Porumboiu nu se află la prima distincţie primită la Cannes. El a mai fost răsplătit, în 2006, cu trofeul „Camera d’Or” şi premiul Label Europa Cinemas, pentru comedia amară „A fost sau n-a fost?”.
Înainte să plece la festival, Corneliu Porumboiu a declarat, într-un interviu pentru „Adevărul literar şi artistic“ că producţia spune povestea unui poliţist de provincie, care are un caz minor de consum de droguri. El nu vrea să rezolve cazul, crezând că legea se va schimba şi n-ar dori să aibă pe co