CÂŞTIG. Chiar dacă vânzările şi comenzile au mai scăzut în vreme de criză, bijutierii nu cred în deprecierea aurului, nici în moartea afacerilor cu valori. Sursa: Vlad Stănescu
Pe timp de recesiune, fabricile de valori duc lipsă de comenzi şi de vânzări, chiar dacă preţul metalelor scumpe şi al pietrelor preţioase este în continuă creştere. Cei care vând pot pune mâna repede pe bani, iar cei care cumpără au garanţia că investiţia, oricât de mică, nu este nici perisabilă, nici păguboasă.
Printre fabricile de inele, coliere, brăţări şi alte podoabe care au rămas şi după invadarea produselor turceşti, aduse cu kilogramele de comercianţii români care au luat străzile Istanbulului la pas, este şi cea a lui Adrian Tabără. Prăvălia lui de bijuterii sclipitoare, încrustate cu pietre, filigranuri şi dantele ascunde în spate doisprezece meşteri bijutieri care modelează piese unicat, prin muncă manuală.
Preţ în continuă creştere
Pentru a alunga orice dubiu că aurul nu aduce profit chiar şi în vremuri de criză economică, când oamenii cheltuiesc mai mult decât economisesc, Adrian Tabără scoate documentele burselor internaţionale de cotare a aurului. Luată ca reper Bursa din Londra, bijutierul spune că aurul a fost întotdeauna o investiţie durabilă, din care nu poţi ieşi fără profit: „Dacă ne uităm la preţurile din ultimii zece ani, ele au crescut de trei ori. Şi tot cresc. Este un lucru fără pericol de devalorizare. Nu e ca la imobiliare, maşini, când azi costă atât, mâine de cinci ori mai mult sau de cinci ori mai puţin”.
Bijuteriile Atcom, afacerea familiei Tabără, au o vechime de zece ani în domeniu. Printre problemele pe care le-a întâmpinat când a ales să-şi facă o casă de bijuterii, Adrian pune pe primul loc oamenii: „A fost un adevărat chin să-i găsesc. Pentru că lucrăm cu valori, trebuia să găsim unii serioş