Yahoo intentioneaza sa cumpere companii care o vor ajuta sa devina un jucator important in piata retelelor sociale si sa-si relanseze familia de produse, a declarat directorul tehnologic al companiei de Internet.
In trecut, Yahoo era considerata una dintre cele mai mari companii de Internet, dar a intrat intr-o perioada “gri”, dupa ce in ultimii ani Google a crescut semnificativ pe piata de cautari online si a inlocuit-o rapid pe Yahoo ca motor de cautare pentru multi utilizatori.
La aceasta se mai adauga probleme provocate de discutiile cu Microsoft care s-au incheiat cu destituirea lui Jerry Yang din functia de CEO si cu importante disponibilizari. Yahoo urmareste sa isi extinda serviciile in domeniul retelelor sociale si vizeaza incheierea unor achizitii, in pofida rapoartelor slabe din piata.
Recent, directorul tehnologic al Yahoo, Ari Balogh, a declarat ca “este un moment bun pentru achizitii”.
Balogh a refuzat sa specifice numele uneia dintre companiile pe care Yahoo ar intentiona sa le cumpere, dar a declarat ca a purtat deja discutii cu unele companii privind parteneriate si alte posibilitati. Una dintre posibilitatile mentionate este construirea unei platforme Yahoo si baze de calcul.
Balogh a declarat ca “vor avea loc cateva achizitii si cateva proiecte in interiorul companiei”.
Balogh a mai spus ca esenta unei experiente online inedite pentru utilizatori nu trebuie sa fie aceasta versiune de cautari, referindu-se la actuala piata de cautari. Cautarea va deveni mult mai bogata, sunt alte segmente mai bune de a intra in razboiul cautarilor si acela este locul unde intentionam sa jucam”, a adaugat Ara Balogh.
Ca si celelalte companii de Internet, profiturile Yahoo sunt in scadere. Yahoo a inregistrat in primul trimestru un profit de 118 milioane dolari, in scadere cu 13% fata de anul anterior, si a avut vanzari de 1,58