Regizorul austriac a plecat de la Cannes cu trofeul suprem, iar Corneliu Porumboiu, cu Premiul Juriului secţiunii Un Certain Regard. Sursa: Reuters
Cannes-ul şi-a întins aseară covorul roşu pentru laureaţii ediţiei cu numărul 62, la la Grand Théâtre Lumière de pe Croazetă. Michael Haneke („Funny Games”) a fost „încoronat” cu un Palme d’Or pentru filmul „The White Ribbon”, o dramă în alb-negru despre resorturile care au determinat apariţia unei generaţii rămase în istorie ca aceea care a inventat nazismul şi a ridicat cel de-al treilea Reich.
A fost seara Austriei la Cannes, după cum, sâmbătă, a fost a românilor: Corneliu Porumboiu a obţinut Premiul Juriului secţiunii Un Certain Regard, cu falsul său policier, „Poliţist, adjectiv”, după ce, în aceeaşi zi, critica internaţională i-a acordat trofeul FIPRESCI. „Vreau să mulţumesc juriului şi festivalului de la Cannes. Nu vreau să vorbesc de următorul meu film, sper că va fi unul bun. Mulţumesc”, a spus regizorul pe scenă, emoţionat. Pe covorul roşu, la ieşirea din Sala Debussy, preşedintele juriului, italianul Paolo Sorrentino, l-a felicitat pentru performanţă. „Ultimele trei scene din film sunt capodopere”, l-a complimentat Sorrentino (premiat el însuşi anul trecut, pentru „Il Divo”). Distincţia se adaugă primeia obţinută de Porumboiu la Cannes, o Camera d’Or pentru „A fost sau n-a fost?”, în 2006.
Charlotte Gainsbourg, cea mai bună actriţă
„Cinema-ul nu e ceva superficial, nu e balet de smokinguri şi limuzine, ci muncă”, a dat tonul galei finale amfitrionul ei, Edouard Baer, care a emis şi câteva aforisme de genul „ce ar fi munca fără dragostea şi dragostea fără muncă”. După care a făcut şi prima gafă, anunţând-o pe Isabelle Adjani, deşi nu era rândul ei (Baer e un fidel al Croazetei, întreţine ceremonia pentru a treia oară).
Juriul prezidat de Isabelle H