Reteaua Volkswagen, marca reprezentata de Porsche Romania, cel mai mare jucator de pe piata de profil, se va extinde in acest an cu trei noi spatii in Piatra Neamt, Targoviste si Constanta, potrivit oficialilor companiei.
"Investitia totala a celor trei noi centre din Piatra Neamt, Targoviste si Constanta este de peste 25 mil. euro", a spus Matei Albulescu, directorul de marca al VW autoturisme.
In prezent reteaua Volkswagen este alcatuita din 28 de centre autorizate.
In primele patru luni ale acestui an vanzarile autoturismelor VW au inregistrat un declin de 43% comparativ cu perioada similara a anului trecut la 3.616 unitati, in conditiile in care piata masinilor de import a scazut cu 48%. Cota de piata a marcii a inregistrat un avans de la 7,1 la 8,1%.
"In 2009 ne-am propus sa atingem o cota de piata de 9%. Un volum exact nu se poate inca stabili datorita evolutiei pietei. Stocul il negociem in fiecare luna, in functie de livrari. In conditiile actuale nu am schimbat nimic in politica de gestionare a stocului", a subliniat Albulescu.
Cel mai bine vandut model Volkswagen pe piata locala in primele patru luni ale acestui an este Golf, cu 1.172 de unitati, in scadere cu 25% comparativ cu perioada similara a anului trecut, urmat de Jetta cu 1.110 de masini, in scadere cu 44% si Passat cu 1.084 de unitati, in scadere cu 37%.
Potrivit sefului VW in contextul economic actual clientii se orienteaza foarte mult dupa discounturi, acestea influentand cel mai mult vanzarile unui anumit model.
"Toata lumea crede ca se va ajunge la reduceri de pana la 80%, dar acest lucru este exclus. Am remarcat o crestere a vanzarilor in segmentele mici. In prezent clientul incearca sa renunte la optionalele de care nu au neaparat nevoie. Putem spune ca in general clientii se orienteaza cel mai mult acum catre modele precum Polo sau Golf", a spus Matei