Editurile noastre publica sute de carti in fiecare luna, o productie enorma productie de carte, care copleseste de-a dreptul cititorul intrat intr-o librarie. Prin rubricile diverse ale „Ziarului de Duminica" care au ca subiect cartea ne-am propus sa fim un ghid pentru cel care doreste sa se informeze, incat, atunci cand ajunge intr-o librarie, sa se poata orienta mai usor. La „Cartea de literatura" sunt semnalate carti aflate deja pe rafturi, intre care facem, fireste, o selectie. Le sunt destinate cronici cartilor asupra carora merita sa ne oprim mai mult, din diverse motive, explicate de cei doi cronicari literari ai ziarului. La fel se intampla cu cartea de istorie, de stiinta, de economie, de arta. Din noianul de volume in curs de aparitie sau in pregatire alegem, o data la doua saptamani, cate unul pe care il prezentam printr-un fragment, speram incitant, la rubrica „Avanpremiera". In sfarsit, in cadrul rubricii de fata, am invitat editurile sa ne semnaleze cate o carte aflata in pregatire, sa ne prezinte, pe scurt, de ce merita acea carte sa apara, sa fie cumparata si citita, si, in masura in care exista, avatarurile prin care a trecut editorul.
Sunt bune si cozile...
La Editura Curtea veche urmeaza sa apara Coada lunga. De ce viitorul in afaceri inseamna sa vinzi cate putin din toate, de Chris Anderson.
Devenita bestseller in doar cateva saptamani de la aparitia primei editii, aceasta carte e o revelatie pentru lumea afacerilor. Epoca produsului unic destinat tuturor s-a incheiat. Acum, noii fauritori de gusturi sunt consumatorii. Societatea parcurge drumul invers – de la o piata de masa la o piata de nise, iar mediul virtual canalizeaza rapid cererea, prin reteaua de nise. Insa, in prezent, modelele de consum ale intregii piete pot fi evaluate in timp real. Si exista cai de adaptare a ofertei la cerere,