Cand s-a impartit competenta, pesemne ca noi, romanii, am lipsit. Altfel nu imi explic invazia de mostre de imbecilitate din ultima vreme, in toate domeniile: de la politica la tehnica, de la presa la constructii.
Trei oameni au murit ingropati la pasajul din Baneasa pentru ca nimeni (dintre capetele luminate ale sefilor de santier) nu a fost in stare sa deschida ochii si sa-si dea seama ca un maldar de pamant poate cadea oricand daca-i sapi sistematic la baza.
Numai in doua luni din 2009, 385 de oameni au suferit accidente de munca, iar 29 dintre acestia si-au pierdut viata, potrivit unei statistici a Inspectoratului de Munca. Cate dintre aceste accidente ar fi putut fi evitate gratie unei minti limpezi, care sa fi acordat mai multa atentie sigurantei vietii umane in detrimentul profitului?
Prostie de infrastructura
In plin sezon estival, circulatia trenurilor pe linia Bucuresti-Constanta va fi inchisa pentru ca "cineva" a proiectat gresit pasajul Pipera-Tunari, fara a se tine cont de prezenta sinelor de cale ferata, dar nici de conductele de apa si gaze.
Concret, doi dintre stalpii metalici care sustin liniile de inalta tensiune ale CFR au opt metri, exact atat cat trebuie sa aiba si pasajul. Asa ca traversele podului nu pot fi montate, fara sa se darame stalpii CFR.
Prostia aceasta uluitoare ne va costa pe toti timp si bani. Vom parcurge drumul spre litoral pe ruta ocolitoare si vom plati pretul modificarilor la proiect. Numai conductele Apa Nova si Distrigaz care au fost mutate deja au costat 4 milioane de euro.
Am aflat despre acest caz gratie jurnalistilor de la "Gandul". Cate astfel de aberatii or tine in loc santierele eterne din Romania, fara sa fie descoperite de presa? Daca luam in considerare ca pot exista asa greseli incredibile de proiectare, ne putem imagina care sunt mo