Statele Unite se confrunta cu inca un faliment rasunator, General Motors, cel mai mare producator auto american intrand sub protectia Capitolului 11 al Legii Falimentului. Falimentul GM este cel mai mare din sectorul industrial american, compania declarand pasive de peste 172,8 mld. $ (122,7 mld. euro), de doua ori mai mari decat activele, care se ridicau la 82,3 mld. $.
"Din punct de vedere financiar vorbim de o insanatosire a unei companii care mergea prost de mult timp si care inregistra pierderi de miliarde de dolari. Nu trebuie uitat ca potrivit legilor americane, falimentul nu inseamna o desfiintare a companiei respective, ci o insanatosire, deoarece i se acorda posibilitatea de a se reorganiza", a spus Marius Carp, fost director executiv al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA) si analist al pietei auto.
In Romania, General Motors este prezenta din 1997 si importa marcile Opel, Chevrolet, Hummer si Cadillac, in timp ce marca Saab este reprezentata de dealerii companiei ungare Polar Mobil.
GM Romania, alaturi de celelalte companii de distributie din Romania, va functiona ca si pana acum, neexistand vreo modificare in activitatea companiilor dupa intrarea in faliment a GM in SUA, potrivit oficialilor companiei. Pe piata locala GM Romania detinea o cota de 6,1% in primele patru luni, cu un volum de 3.054 de autovehicule vandute, in scadere cu 65% fata de perioada similara a anului trecut, in conditiile in care importurile au inregistrat un declin de 54%. Cea mai mare cota de piata a detinut-o in 2007, de 9,2%, aferenta unui volum de aproape 33.000 de autovehicule.
Statele Unite se confrunta cu inca un faliment rasunator, General Motors, cel mai mare producator auto american intrand sub protectia Capitolului 11 al Legii Falimentului. Falimentul GM este cel mai mare din sectorul indus